Vi bruker cookies (informasjonskapsler) på brodogkorn.no/ til analyseformål, tilpasning av innhold, annonser og for å videreutvikle våre tjenester.
Les mer
OPPLYSNINGSKONTORET FOR BRØD OG KORN
SØK
MENY

Grovt nytt år

Hvorfor er det så utfordrende å få nye sunne vaner? Her får du 4 enkle tips til hvordan du får det til.
Klikk her
Kvinne skjærer brød til frokosten
Frokost
Matpakke
Middag
Småbakst
Fint
Halvgrovt
Grovt
Ekstra grovt
Vis alle oppskrifter

3 x GODE MATPAKKER

Blings med fiskekake

Fiskekake på brødskiva, gjerne grove varianter av begge to, sammen med en frisk rødbeterelish er et deilig og næringsrikt måltid. Spis blingsen til lunsj eller som en liten middag.
lang
enkelt

Cottage cheese og kalkun blings

Cottage cheese, en mager ferskost, har blitt en favoritt for mange. Den er næringsrik og mild på smak. Passer ypperlig på brødskiva til lunsj eller etter trening.
rask
enkelt

Blings med gulost

Blings med gulost er manges favoritt, og hvitost er pålegg nr. 1 på brødskiven i matpakken. Gjør ostesmørbrødet til en litt mer spennende sandwich med salat, reddiker og paprika.
rask
enkelt
Oppskrift på Matpakkebrød
Middels
enkelt
Ekstra Grovt
Solboller
Middels
Middels

Grovhets-kalkulator

Lurer du på hvor grovt brødet du baker er?
Test grovheten

Kornbasert mat for helse og klima

Korn er den viktigste energikilden i nesten alle dietter over hele verden. Korn er også noe av det mest bærekraftige vi kan spise. Å spise mye grovt korn, i form av grove brød og andre grove kornprodukter er i tillegg sunt.

Hvordan bake et godt, grovt brød?

Gode bakere håndterer en brøddeig uten å bli klissete på hendene, og når brødet er ferdig trenger du ikke bekymre deg for smuler og dårlig struktur. For mange kan dette se ut som magi, men er det egentlig så vanskelig?

5

gode grunner til å spise mer grovt
Sjekk her